Projekt „Osobna asistencija za život bez prepreka 2“
Projekt je financirala Europska unija iz Europskog socijalnog fonda.
OSNOVNE INFORMACIJE O PROJEKTU
Kodni broj Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava: UP.02.2.2.09.0118
Projekt je financiran sredstvima iz Europskog socijalnog fonda u okviru Operativnog programa Učinkoviti ljudski potencijali 2014.-2020. kroz poziv „Razvoj osobne asistencije za osobe s invaliditetom – faza 2”, UP.02.2.2.09.
Projekt provodi nositelj: SAVEZ UDRUGA OSOBA S INVALIDITETOM GRADA SISKA
Ukupna vrijednost projekta: 1.192.638,53 kuna
Iznos potpore EU: 1.192.638,53 kuna (100%, ESF)
Razdoblje provedbe projekta: 30 mjeseci, 08. 01.2020.-08.07.2022. g.
Cilj projekta je omogućiti socijalno uključivanje i povećati kvalitetu života osoba s invaliditetom u Sisačko- moslavačkoj županiji kroz pružanje usluge osobne asistencije.
USLUGA OSOBNE ASISTENCIJE
Osobe s invaliditetom u svakodnevnom životu nailaze na brojne probleme u zadovoljavanju osnovnih životnih potreba te značajno ovise o pomoći svoje okoline. Te prepreke ih sprječavaju da postanu ravnopravni članovi društva i upravo je to središnji problem kojim se ovaj projekt bavi.
Usluga osobne asistencije je način na koji se učinkovito i prilagođeno individualnim potrebama pristupa rješavanju ovog problema. Korisnik usluge sam odlučuje o sadržaju i načinu obavljanja svakodnevnih aktivnosti uz pomoć osobnog asistenta što stvara preduvjete da osobe s invaliditetom imaju jednake mogućnosti za sudjelovanje u zajednici i životu kao i osobe bez invaliditeta i to bez opterećujuće ovisnosti o članovima svoje obitelji i prijateljima.
CILJNE SKUPINE PROJEKTA
Korisnici usluge osobne asistencije su odrasle osobe u dobi od 18 do 65 godina s najtežom vrstom i stupnjem invaliditeta i/ili s intelektualnim teškoćama i mentalnim oštećenjima koje imaju izdano Uvjerenje neovisnog tijela vještačenja o ispunjavanju uvjeta za primanje usluge osobne asistencije ili Uvjerenje Odbora za utvrđivanje potrebe za uslugom osobne asistencije o ispunjavanju uvjeta za primanje usluge osobne asistencije
Kroz ovaj projekt je za ukupno 7 osoba s najtežom vrstom i stupnjem invaliditeta s područja Grada Siska i okolice osigurana mogućnost korištenja usluge osobne asistencije te je na taj način zaposleno i u projektu sudjelovalo ukupno 8 osobnih asistenata.
Osobni asistenti koji pružaju gore navedenu uslugu zapošljavaju se temeljem Ugovora o radu za polovicu ukupnog mjesečnog fonda sati rada po korisniku.
Osoba koja se zapošljava kao osobni asistent mora udovoljavati sljedećim uvjetima:
- imati najmanje završenu srednju školu ili osnovnu školu i završen tečaj za njegovatelja ili osobnog asistenta
- ne smije biti član obitelji korisnika osim u iznimnim slučajevima (izoliranost terena na kojem živi korisnik, specifične zdravstvene situacije korisnika zbog koje je potrebna usluga za koju je osposobljen upravo član obitelji koji se predlaže za asistenta i sl.) za što je potrebno ishoditi odobrenje Ministarstva za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku
AKTIVNOSTI PROJEKTA
USLUGA OSOBNE ASISTENCIJE ZA OSOBE S INVALIDITETOM
Pružanje usluge osobne asistencije – osobni asistenti
Ova aktivnost okosnica je cijelog projekta i provedena je na način da je kroz zapošljavanje osobnih asistenata osigurano pružanje usluge osobne asistencije za identificirane osobe s invaliditetom- korisnike usluge.
Aktivnost koordinacije
Komplementarna podaktivnost koordinacije korisnika i osobnih asistenata koja se provodila paralelno dodatno je pozitivno utjecala na kvalitetu pružene usluge te usklađenost potreba i dinamike rada.
Edukacija za osobne asistente i korisnike usluge osobne asistencije
Edukacija s ciljem unapređenja kvalitete pružanja usluge osobne asistencije održana je u prostorijama Saveza 24. svibnja 2022. godine.
Edukaciju je pripremila i prezentirala predavačica Lidija Kunštek, mag. psihologije, a pokrivena je tematika informacija o projektu i o usluzi osobne asistencije, jačanju komunikacijskih vještina, rješavanje sukoba, razmjena iskustava i primjera dobre prakse.
V. PROMIDŽBA I VIDLJIVOST
Tijekom provedbe kontinuirano su se provodile aktivnosti informiranja i promocije projektnih aktivnosti, ciljeva i ostvarenih rezultata uz osiguravanje vidljivosti EU financiranja.
Promotivni materijali i aktivnosti projekta obuhvaćaju: izradu i diseminaciju promotivnih materijala, izradu web stranice projekta, snimanje promotivnog videa o projektu i održavanje završne konferencije projekta.
Video projekta dostupan na linku: https://youtu.be/IGGRzfvtPDE
PM. UPRAVLJANJE PROJEKTOM I ADMINISTRACIJA
Provedbom projekta je upravljao projektni tim:
- projektni asistent –Vesna Gašparić
- voditelj projekta/koordinator – Anamarija Velić
- predsjednik Saveza – Dren Dobrenić
Cilj provedbe aktivnosti je osigurati učinkovitu provedbu projekta i ostvarenje planiranih rezultata u skladu s Ugovorom o dodjeli bespovratnih sredstava i ostalom primjenjivom legislativom.